DORINIS UGDYMAS
Kodas | TkE-19 | Žanras | Pranešimas. |
Metai | 2023 | Autorius | I. Kovalskė, etikos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos M. Daujoto progimnazija; Salantų gimnazija | ||
Anotacija |
Pranešimu siekta pristatyti išanalizuotą dr. Sigitos Šilingaitės etikos ir filosofijos mokytojos ekspertės atnaujintą etikos programą:
|
||
Pavadinimas, nuoroda | Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | INT-24 | Žanras | Integruotos pamokos medžiaga: Power Point pateiktys, užduotys 5 grupių darbui, galimi užduočių atsakymai, naudota papildoma medžiaga – O. Baumilienės straipsnis ,,Stoikų moralės recepcija keturiose Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus etinėse odėse“. |
Metai | 2021 | Autorius | I. Lapinskienė, lietuvių k. mokytoja ekspertė; R. Masiokienė, tikybos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinė gimnazija | ||
Anotacija | Pamokos tikslas: aptarus M. K. Sarbievijaus odės ,,Janui Libinijui“ turinį ir raišką, nusakyti žmogaus siekių ir pasaulio, lemties prieštaringumą, įvardyti stoikų filosofijos vertybes. Pamokoje mokiniai įvardija baroko pasaulėjautos ypatybes, ryškias Sarbievijaus kūryboje, odės ,,Pauliui Kozlovijui” žmogaus siekius. Susipažįsta su pagrindinių stoikų – Senekos, Epikteto, Marko Aurelijaus, Epikūro – idėjomis. Skaito odę „Janui Libinijui“, dirbdami 5 grupėse, užpildo lenteles. Grupių darbus pristato klasei. Žinias ir gebėjimus įsivertina programėle ,,Reflectus“. |
||
Pavadinimas, nuoroda | Stoikų vertybės M. K. Sarbievijaus odėse Nuoroda: edukacinis bankas (1), edukacinis bankas (2), edukacinis bankas (3) |
Kodas | TKE-17 | Žanras | Word dokumentas |
Metai | 2020, 2021 | Autorius | Indrė Kovalskė, etikos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos rajono Salantų gimnazija, Kretingos M. Daujoto progimnazija | ||
Anotacija | Iš tiesioginio patyrimo mokiniai įgyja žinių apie neregio ar silpnaregio jauseną per pojūčius ir stebėdami vaizdinę medžiagą, atlikdami praktines užduotis. Integruotoje pamokoje su tikyba darbo grupėse analizuodami Šv. Raštą, mokiniai pažįsta neregio jauseną ir gyvenseną šiame ir Jėzaus laikmetyje. Veikla skirta 5–8 kl., I–III G klasių mokiniams. | ||
Pavadinimas, nuoroda | Pažink neregio pasaulį Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | TKE-16 | Žanras | PowerPoint |
Metai | 2021 | Autorius | Irena Grabienė, etikos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos r. Vydmantų gimnazija, Kretingos rajono A. Stulginskio mokykla – daugiafunkcis centras | ||
Anotacija | Kiekvienas laisvę suvokiame skirtingai. Vieniems laisvė kai galime daryti, ką norime, kitiems – galimybė veikti nevaržomiems. Todėl ši tema aktuali dorinio ugdymo pamokose, nes etika remiasi prielaida, kad žmogus yra laisva esybė. Tik todėl, kad esame laisvi, galime rinktis savo poelgius, mus galima vertinti gėrio ir blogio požiūriu. Keliami klausimai: Kas yra laisvė? Kada žmogus yra laisvas? Ar asmens laisvė turi ribas? ir kt. | ||
Pavadinimas, nuoroda | Žmogus yra laisva esybė. |
Kodas | TkE-20 | Žanras | Microsoft Powerpoint, 3 word priedai |
Metai | 2024 | Autorius | Reda Čičiūnienė, dorinio ugdymo (tikybos) mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija | ||
Anotacija | Sukurtos 3 pamokos 6 klasei:
|
||
Pavadinimas, nuoroda | Sakramentų prasmės ir šventimas Nuoroda: edukacinis bankas (1), edukacinis bankas (2), edukacinis bankas (3), edukacinis bankas (4) |
Kodas | INT-23 | Žanras | Pateiktys Microsoft PowerPoint programa |
Metai | 2021 | Autorius | Reda Čičiūnienė, dorinio ugdymo (tikybos) mokytoja metodininkė Rasa Žygaitienė, lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija | ||
Anotacija | Pateiktyse dėmesys skirtas keturių pamokų (Kainas ir Abelis bei Babelio bokštas, Sūnus palaidūnas, Abraomo pašaukimas, Meile, kas tu esi?) integracijos galimybėms. Pamokų pradžiose stengiamasi sudominti mokinius. Tam pasirenkamas klausimų principas, interviu ar žiūrimas trumpas filmukas (nuorodos pateikiamos pateiktyse). Analizuojant Šventojo Rašto istorijas veiklos būna įvairiapusiškos: pildomi mąstymo žemėlapiai, lentelės, daroma lyginamoji skirtingų kultūrinių diskursų analizė. Labai svarbu, kad suplanuotos veiklos būtų artimos mokinių patirčiai, tad pamokose remiamasi ir įvairia medžiaga iš šiuolaikinio gyvenimo (animaciniu filmuku, vaizdo medžiaga iš šiuolaikinių laidų, biblinio teksto ir dailės integracija, savanorystės liudijimu ir kita). Pateiktyse pasidalinama įdomiausia mokiniams ir vertingiausia, pamokas vedusių mokytojų nuomone, atrasta medžiaga (ir jos nuorodomis internete), kuri gali paįvairinti II gimnazijos (10) klasėje dorinio ugdymo (tikybos) ir lietuvių literatūros pamokas. | ||
Pavadinimas, nuoroda | Dorinio ugdymo (tikybos) ir lietuvių literatūros integracijos galimybės II gimnazijos (10) klasėje Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | TkE-18 | Žanras | Power Point skaidrės su kryžiaus kelio paveikslais ir Word dokumente pateikti dialogai. |
Metai | 2021 | Autorius | Toma Mackevičienė, tikybos mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Simono Daukanto progimnazija | ||
Anotacija | Ši pamoka skirta supažindinti mokinius su gavėnios liturginio laiko tradicija melstis ir apmąstyti Jėzaus Kristaus kryžiaus kelią. Paskirstymas vaidmenis įtraukia vaikus ir padeda susipažinti su kryžiaus kelio stotimis ir maldomis. Pamokos planas parengtas 4 kl. mokiniams. |
||
Pavadinimas, nuoroda | Rožytė ir vikšrelis eina kryžiaus kelią Nuoroda: edukacinis bankas (1), edukacinis bankas (2) |