KALBOS
Kodas | U-10 | Žanras | PowerPoint prezentacija |
Metai | 2022 | Autorius | Živilė Galinskaitė, anglų kalbos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija | ||
Anotacija |
„Agree/Disagree/Modify“ (Sutik/nesutik/patobulink) yra nuostabus metodas vykdyti visos klasės diskusiją suteikiant kiekvienam mokiniui erdvės išsakyti savo poziciją diskutuojamu klausimu. Šis metodas tinka įgyvendinant įtraukųjį ugdymą bei lavinant 21 amžiaus kompetencijas. Taikant metodą lavinamas mokinių kritinis mąstymas ir gebėjimas argumentuoti, išreikšti savo nuomonę. Metodas ypač tinkamas 8–12 klasių mokiniams, taip pat darbui su suaugusiais, nors priklausomai nuo mokinių kalbinės kompetencijos bei žinių pritaikomas ir darbui su jaunesniais mokiniais. Šis metodas labiausiai tinkamas reziumuoti išeitą temą, bet priklausomai nuo teiginių parinkimo galima naudoti ir kaip įvedimą į naują temą. Šį metodą sukūriau ir naudoju pamokų-modulių metu kalbėjimo ir rašymo įgūdžių lavinimui bei pasiruošimui anglų kalbos egzamino kalbėjimo daliai ir anglų kalbos lygio nustatymo testui. Metodo taikymas: Vertinimas. Į dienyną rašomas vienas pažimys už dvi pastraipas ir vieną rašinį. |
||
Pavadinimas, nuoroda |
Klasės diskusija apie švietimą „Agree/Disagree/Modify“ (Sutik/nesutik/patobulink) metodu. Pasiruošimas rašinio „Food and Drink“ (Maistas ir Gėrimai) rašymui „Agree/Disagree/Modify“ (Sutik/nesutik/patobulink) metodu. Nuoroda: edukacinis bankas (1), edukacinis bankas (2) |
Kodas | INT-25 | Žanras | PDF failas. |
Metai | 2022 | Autorius | Irma Stanislauskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja; Ona Viskontienė, dailės mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Marijono Daujoto progimnazija | ||
Anotacija | Pamokos metu mokiniai pasikartoja pasakų žanrus, aptaria veikėjų stiprybes (gerąsias savybes) ir silpnybes (blogąsias savybes), jų emocijų kaitą. Susipažįsta su netradicinėmis pasakos personažų savybėmis. Geba taikyti IKT (Mentimeter programėlė). Iliustruojant pasirinktą pasakos veikėją, taiko dailininkės Sigutės Ach techniką. Pamokos tikslas – gebėti atpažinti tradicinius pasakos veikėjų apibūdinimus bei fiksuoti neįprastus, netradicinius jų charakterio bruožus ir iliustruoti pasirinktą veikėją pagal Sigutę Ach. Pamoka skirta 5 kl. mokiniams. |
||
Pavadinimas, nuoroda | „Lietuvių liaudies pasakos „Avelės kailiniai“ veikėjų literatūriniai ir meniniai portretai (pagal Sigutę Ach)“ (integruota lietuvių kalbos ir literatūros bei dailės pamoka). Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | L-32 | Žanras | PowerPoint, Word dokumentai. |
Metai | 2022 | Autorius | Birutė Šidlauskaitė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija | ||
Anotacija | Pateikta metodinė medžiaga (skaidrės), skirta 7 klasei. Skaidrėse yra veiksmažodžio apibrėžimas, gramatiniai požymiai, pagrindinės veiksmažodžio formos, laikų ir nuosakų rašyba, asmenavimo pavyzdžiai. Pasinaudota Sirtautų ir I. Smetonienės lietuvių kalbos vadovėliais (iš ten paimti veiksmažodžių pavyzdžiai). Pridėtos užduotys. Taip pat pateiktas kontrolinis darbas iš veiksmažodžio. |
||
Pavadinimas, nuoroda | Veiksmažodžio gramatinių formų rašybos įtvirtinimas. Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | L-31 | Žanras | Power Point skaidrės. Vaizdo įrašas. |
Metai | 2022 | Autorius | Rima Varinauskė, lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Kretingos rajono Jokūbavo Aleksandro Stulginskio mokykla-daugiafunkcis centras | ||
Anotacija |
Pamokos tikslas – pakartoti nosinių raidžių rašybą žodžių šaknyje. Veikla skirta 5–8 klasių mokiniams. Pamokoje mokiniai žiūrėdami vaizdo filmuką pakartoja nosinių raidžių rašybą žodžių šaknyje. Ugdytiniai atlieka interaktyvias užduotis (pateiktos užduočių, programėlių nuorodos ir QR kodai). Priemonės: vaizdo pamoka: https://www.youtube.com/, programėlė rašybai įtvirtinti Įsidėmėtinos rašybos žodžiai (TutoTOONS Kids Games. Reikia parsisiųsti į telefonus), interaktyvus žaidimas: https://learningapps.org/. Pamokos apraše pateikta detalesnė pamokos informacija. |
||
Pavadinimas, nuoroda | Nosinių raidžių rašyba žodžių šaknyje Nuoroda: edukacinis bankas (1), edukacinis bankas (2) |
Kodas | INT-24 | Žanras | Integruotos pamokos medžiaga: Power Point pateiktys, užduotys 5 grupių darbui, galimi užduočių atsakymai, naudota papildoma medžiaga – O. Baumilienės straipsnis ,,Stoikų moralės recepcija keturiose Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus etinėse odėse“. |
Metai | 2021 | Autorius | I. Lapinskienė, lietuvių k. mokytoja ekspertė; R. Masiokienė, tikybos mokytoja metodininkė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinė gimnazija | ||
Anotacija | Pamokos tikslas: aptarus M. K. Sarbievijaus odės ,,Janui Libinijui“ turinį ir raišką, nusakyti žmogaus siekių ir pasaulio, lemties prieštaringumą, įvardyti stoikų filosofijos vertybes. Pamokoje mokiniai įvardija baroko pasaulėjautos ypatybes, ryškias Sarbievijaus kūryboje, odės ,,Pauliui Kozlovijui” žmogaus siekius. Susipažįsta su pagrindinių stoikų – Senekos, Epikteto, Marko Aurelijaus, Epikūro – idėjomis. Skaito odę „Janui Libinijui“, dirbdami 5 grupėse, užpildo lenteles. Grupių darbus pristato klasei. Žinias ir gebėjimus įsivertina programėle ,,Reflectus“. |
||
Pavadinimas, nuoroda | Stoikų vertybės M. K. Sarbievijaus odėse Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | INT-23 | Žanras | Pateiktys Microsoft PowerPoint programa |
Metai | 2021 | Autorius | Reda Čičiūnienė, dorinio ugdymo (tikybos) mokytoja metodininkė Rasa Žygaitienė, lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Viešoji įstaiga Pranciškonų gimnazija | ||
Anotacija | Pateiktyse dėmesys skirtas keturių pamokų (Kainas ir Abelis bei Babelio bokštas, Sūnus palaidūnas, Abraomo pašaukimas, Meile, kas tu esi?) integracijos galimybėms. Pamokų pradžiose stengiamasi sudominti mokinius. Tam pasirenkamas klausimų principas, interviu ar žiūrimas trumpas filmukas (nuorodos pateikiamos pateiktyse). Analizuojant Šventojo Rašto istorijas veiklos būna įvairiapusiškos: pildomi mąstymo žemėlapiai, lentelės, daroma lyginamoji skirtingų kultūrinių diskursų analizė. Labai svarbu, kad suplanuotos veiklos būtų artimos mokinių patirčiai, tad pamokose remiamasi ir įvairia medžiaga iš šiuolaikinio gyvenimo (animaciniu filmuku, vaizdo medžiaga iš šiuolaikinių laidų, biblinio teksto ir dailės integracija, savanorystės liudijimu ir kita). Pateiktyse pasidalinama įdomiausia mokiniams ir vertingiausia, pamokas vedusių mokytojų nuomone, atrasta medžiaga (ir jos nuorodomis internete), kuri gali paįvairinti II gimnazijos (10) klasėje dorinio ugdymo (tikybos) ir lietuvių literatūros pamokas. | ||
Pavadinimas, nuoroda | Dorinio ugdymo (tikybos) ir lietuvių literatūros integracijos galimybės II gimnazijos (10) klasėje Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | NM-21 | Žanras | Video medžiaga |
Metai | 2020 | Autorius | Virginija Kvietkauskienė |
Ugdymo įstaiga | Kretingos rajono švietimo centro suaugusiųjų ir jaunimo mokymo skyrius | ||
Pavadinimas, nuoroda | Asmeninio laiško rašymo taisyklės (prancūzų k.) |
Kodas | INT-25 | Forma | Power Point skaidrės |
Parengimo metai | 2022 | Autorius | Daiva Firantienė, rusų kalbos mokytoja metodininkė Daiva Martinkuvienė, psichologijos vyresnioji mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinė gimnazija | ||
Anotacija | Tinkamas dalykų tarpusavio ryšių suradimas ir integravimas padeda mokiniams pritaikyti savo gebėjimus ir įprasmina mokymąsi, padeda greičiau įsiminti reikiamą informaciją, pagilina, išplečia ir susieja žinias bei gebėjimus, žadina mokinių mokymosi motyvaciją, ugdo mokinių gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, leidžia kokybiškiau paskirstyti mokymosi laiką, skatina mokytojus dirbti komandomis (M. Lipson). Skaidrėse pateikiamos rusų k. ir psichologijos integruotų pamokų ciklo temos, integruotos pamokos „Temperamento tipai gyvenime ir literatūroje“ aprašas. | ||
Pavadinimas, nuoroda | Temperamento tipai gyvenime ir literatūroje Nuoroda: edukacinis bankas |
Kodas | U-9 | Forma | Kahoot programėlė |
Parengimo metai | 2021 | Autorius | Daiva Firantienė, rusų kalbos vyr. mokytoja |
Ugdymo įstaiga | Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinė gimnazija | ||
Anotacija |
Priemonės tikslas – skatinti mokinius domėtis ir pažinti Rusijos kalbą, ugdyti kalbos bendravimo ir tarpkultūrinę kompetenciją, teikiančią galimybę vartoti kalbą įvairiose kasdieninio gyvenimo situacijose, tobulinti saviraiškos užsienio kalba gebėjimus. Uždaviniai:
|
||
Pavadinimas, nuoroda | Mūsų pomėgiai Nuoroda: https://create.kahoot.it |