Kretingos rajono švietimo centro metodininkė Alma Slaboševičienė ir direktoriaus pavaduotoja neformaliajam švietimui Vilija Kontrimė aktyviai dalyvavo Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos ir Šiuolaikinių didaktikų centro projekto „Kritinio mąstymo teorija suaugusiųjų mokymosi praktikoje“ mokymuose. Jų metu jos gilino kritinio mąstymo kompetencijas, kurios yra itin svarbios šiuolaikinėje sparčiai kintančioje visuomenėje.

Mokymų programa, sudaryta iš penkių modulių, pritaikytų neformaliajam suaugusiųjų švietimui, siekė padėti dalyviams geriau suprasti kritinio mąstymo sampratą. Taip pat buvo mokomasi atpažinti kritiškai mąstančius asmenis savyje ir aplinkiniuose, diskutuoti apie kritinio mąstymo svarbą asmeniui, bendruomenei ir visai visuomenei. Mokymams ir praktiniam konsultavimui buvo naudojamas tarptautinės ekspertų grupės parengtas „Kritinio mąstymo ugdymo priemonių rinkinys“, užtikrinantis programos kokybę ir aktualumą.

Programa buvo įgyvendinama trimis nuosekliais etapais, garantuojančiais gilų žinių įsisavinimą ir perdavimą. Pirmasis etapas: dalyvių mokymai. Antrasis etapas: žinių perdavimas. Tai buvo ypač svarbus etapas, nes jo metu dalyvės tapo mokytojomis. Praktinio konsultavimo sesijų metu jos įgytas žinias perdavė savo kolegoms darbovietėje, mokymo įstaigoje ar bendruomenėje. Tai leido programos dalyviams ne tik įsisavinti žinias, bet ir tapti jų skleidėjais. Trečiasis etapas: mokymosi aptarimas. Tiesioginio kontaktinio seminaro metu abiejų etapų dalyviai susirinko aptarti mokymosi pasiekimų. Tai buvo puiki proga pasidalinti patirtimi, įžvalgomis ir apibendrinti programos rezultatus.

Ši programa buvo įgyvendinama 2025 metų vasario–birželio mėnesiais. Tikimasi, kad įgytos kompetencijos padės Kretingos rajono švietimo centrui dar efektyviau ugdyti kritinį mąstymą tiek savo darbuotojų, tiek ir visos bendruomenės tarpe, skatinant geresnį informacijos vertinimą ir argumentuotą nuomonės formavimą.